چه موادی می تواند به رفع ناتوانی جنسی کمک کنند؟

افزایش میل جنسی

چند راه حل ساده برای افزایش میل جنسی

کمتر از 5 درصد آقایان به مشکلات ناتوانی جنسی و سرد مزاجی  که چندان شایع نیست گرفتارند، اما کم نیستند مردانی که حداقل یکبار با مشکلاتی مانند اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، سرد مزاجی مواجه شده اند. بیشتر متخصصان معتقدند که این سرد مزاجی ها و بی میلی های موقتی، ریشه در اختلالات خلقی دارند و اگر به خوبی مدیریت بشوند، ظرف مدت کوتاهی از بین خواهند رفت. در هر حال، سرد مزاجی یا ناتوانایی های جنسی چه کوتاه مدت باشند، چه بلند مدت، درمان هایی دارند که برخی از آنها گیاهی است. یعنی با کمک داروهای گیاهی، گیاهان دارویی یا استفاده از برخی ویتامین ها می توان تا حدی از پس این ناتوانی های جنسی مردانه برآمد. گیاهان دارویی و ویتامین هایی که باعث افزایش میل جنسی شده و در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
 

افزایش میل جنسی

جین سینگ

جین سینگ یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که بیشتر در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند کره جنوبی و چین پرورش می یابد. از گذشته های بسیار دور تا به امروز از این گیاه برای درمان سردمزاجی و ناتوانی جنسی و افزایش میل جنسی در آقایان استفاده می شده است. بسیاری از اطبای سنتی چین، کره، ژاپن، هند و مالزی از این گیاه در تهیه عصاره های مختلف برای درمان ناتوانی های جنسی مردانه کمک می گرفتند و می گیرند. در حال حاضر هم از جین سینگ در تولید برخی از انواع داروهای درمان ناتوانی جنسی استفاده می شود و مدت هاست که چای این گیاه بعنوان دمنوش گیاهی روانه بازار شده است. متخصصان آمریکایی معتقدند که نوشیدن یک فنجان چای جین سینگ حدود 30 دقیقه پیش از برقراری رابطه زناشویی، هم می تواند به آرامش روانی مرد و زن کمک کند و هم باعث افزایش میل و توانایی جنسی مردها شود. مصرف منظم چای یا داروهای گیاهی حاوی جین سینگ با نظر پزشک می تواند تا حد قابل قبولی، سردمزاجی آقایان را برطرف کند. البته به شرطی که سرد مزاجی آنها به دلیل وجود بیماری فیزیکی خاصی نباشد و بیشتر جنبه روانی داشته باشد. به علاوه، نتایج تحقیقات فراوان نشان می دهند که مصرف داروهای گیاهی حاوی جین سینگ می تواند در درمان اختلال نعوظ هم موثر باشد. بر اساس این تحقیقات، محققان ثابت کرده اند که اختلال نعوظ در مواردی به اختلالات عروقی و اختلال در گردش خون بدن مربوط می شود. در این صورت، مصرف منظم محصولات حاوی این گیاه دارویی می تواند به تنظیم گردش خون، رفع اختلالات عروقی و در نتیجه داشتن نعوظ و رابطه زناشویی خوب و سالم کمک کند.
 

جینکوبیلوبا

جینکوبیلوبا نوعی گیاه دارویی و بومی چین است. مصرف این گیاه باعث تنظیم گردش خون، رسیدن خون کافی به اندام های جنسی و در نتیجه افزایش میل جنسی و توانایی جنسی در آقایان می شود. از آنجا که ابتلا به افسردگی، اضطراب و اختلالات خلقی یکی از دلایل سرد مزاج شدن و پایین آمدن توانایی جنسی در مردان محسوب می شوند، ترکیبات مفید موجود در گیاه دارویی جینکوبیلوبا می توانند به افزایش خلق، رفع اختلال نعوظ و داشتن توانایی و عملکرد جنسی بهتر آقایان کمک کنند. محققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که گیاه جینکوبیلوبا با افزایش سطح سروتونین بدن می تواند باعث ایجاد آرامش روانی شود و زمینه را برای برقراری یک رابطه زناشویی لذت بخش، فراهم کند البته این محققان یادآور شده اند که این گیاه دارویی هم مانند هر گیاه دارویی یا ماده شیمیایی دیگری، عوارض جانبی دارد و به همین دلیل قرص ها و کپسول های حاوی آن باید تحت نظر پزشک استفاده شود.
 

ماکا

ماکا نوعی گیاه دارویی شبیه به شلغم و بومی کشورهای بولیوی و پرو است. مصرف متعادل و منظم این گیاه دارویی باعث بهبود عملکرد و افزایش میل جنسی در آقایان و بر طرف کردن نعوظ در آنها می شود. ماکا در دو نوع آبی و سیاه کشت می شود و هر دو نوع این گیاهان می توانند انرژی بدن را افزایش دهند و سرد مزاجی را تا حد قابل قبولی در آقایان کم کنند. این روزها در بسیاری از کشورهای جهان به مردها پیشنهاد می شود که برای افزایش میل و توان جنسی خود به جای داروی ویاگرا، داروهای گیاهی حاوی ماکا را البته با نظر پزشک معالج شان امتحان کنند. نتیجه تحقیقی که در مجله آندرولوژیا به چاپ رسیده، نشان می دهد اگر آقایانی که دچار سرد مزاجی و ناتوانی جنسی هستند به مدت 12 هفته با نظر پزشک معالج خود به طور متعادلی از داروهای گیاهی حاوی ماکا یا خود گیاه دارویی ماکا استفاده کنند، می توانند به رفع مشکلشان امیدوار باشند. سن مردانی که در این تحقیق شرکت کرده اند و باعث شدند نتیجه بطور رسمی در یک مجله معتبر علمی به چاپ برسد، بین 21 تا 56 سال بود.

یوهیمب

یوهیمب (Yohimbe) نام درختی است که بیشتر در نیجریه، آفریقا و کنگو می روید. برگ های این درخت همیشه سبز، از گذشته های دور تا به حال برای درمان ناتوانی های جنسی آقایان کاربرد داشته است. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی گیاه یوهیمب، محققان متوجه شده اند که مصرف این گیاه یا محصولات حاوی آن می تواند باعث بازتر شدن عروق خونی دستگاه تناسلی آقایان شود و با افزایش خونرسانی به آلت تناسلی و بیضه ها، امکان حفظ نعوظ را افزایش دهد و در نتیجه، باعث افزایش میل جنسی آقایان می شود.

مکمل تقویت کننده توان فیزیکی و قوای جنسی اگزوتیک پلاس مارنیز .jpg

نخل اره ای

بزرگی خوش خیم پروستات با علائمی مانند قطره ای شدن ادرار، تکرر ادرار یا نیاز به تخلیه سریع مثانه، مشکل شایعی است که تقریبا 50 درصد آقایان بالای 50 سال را درگیر خود می کند. ایجاد مشکلاتی در برقراری رابطه زناشویی، یکی از عوارض بزرگ شدن پروستات است که زوج های میانسال با آن مواجه می شوند. متاسفانه در موارد زیادی، کاهش میل و قدرت جنسی و اختلال نعوظ با بزرگی پروستات همراه و برای آقایان از نظر جنسی، مشکل ساز می شود. تحقیقات نشان می دهند برخی گیاهان دارویی مانند نخل اره ای می توانند در تخفیف علائم بزرگی خوش خیم پروستات و عوارض ناشی از آن مانند کاهش میل و توانایی جنسی موثر باشند. بر اساس تحقیقی در سال 2012 روی 69 مرد با مشکل بزرگی پروستات و کاهش میل جنسی انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف دوز مشخصی از گیاه نخل اره ای می تواند به ایجاد و حفظ نعوظ و افزایش میل جنسی در آقایان کمک زیادی کند.

دارچین

افزایش قند و تری گلیسرید خون، یکی از عوامل سرکوب میل جنسی در آقایان، به خصوص پس از رسیدن به سن 40 سالگی است. پژوهشگران آمریکایی می گویند یکی از راه های افزایش میل و توانایی جنسی در آقایان، کنترل قند و چربی خون آنهاست. به همین دلیل هم بعید نیست که تا چند سال آینده، گیاه دارچین از نقره هم گرانبها تر شود. می پرسید چه ربطی دارد؟ ربطش این است که مصرف منظم دارچین و روغن آن می تواند تا حد بسیار چشمگیری در کنترل قند خون موثر باشد و قوای جنسی مردان را تحریک کند. تحقیقات نشان می دهند آن دسته از آقایانی که دارچین را در برنامه روزانه خود دارند، تمایل بیشتری به برقراری رابطه زناشویی نشان می دهند و از قدرت جنسی بیشتری هم برخوردارند.

ویتامین E

ویتامین E یکی از قویترین آنتی اکسیدان های است که می تواند رادیکال های آزاد بدن را از بین ببرد و به این ترتیب، از تک تک سلولها و ارگان های بدن محافظت کند. بر اساس اعلام محققان دانشگاه مریلند، ویتامین E می تواند با کمک به ترشح و تولید سطح بیشتری از هورمون های مردانه در بدن آقایان، باعث افزایش توان جنسی آنها شود. معمولا بیشتر آقایان، در طول روز ویتامین E کافی دریافت نمی کنند. به همین دلیل آنها می توانند برای افزایش میل جنسی خود، حداقل روزی 200 واحد از این ویتامین را مصرف کنند. آووکادو، ذرت، کانولا، زیتون، سبزی های برگ سبزه تیر، دانه ها و بنشن ها سرشار از ویتامین E هستند. اگر نمی توانید از طریق مصرف خوراکی های طبیعی، ویتامین E لازم را به بدنتان برسانید و تا حدی از شر سرد مزاجی در امان بمانید، می توانید با نظر پزشکتان، مکمل های حاوی این ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سیر

خیلی ها فکرش را هم نمی کنند که یک حبه سیر بدبو بتواند باعث افزایش میل جنسی آنها شود، در حالی که متخصصان آمریکایی با تحقیق روی هزاران مرد متوجه شده اند، آن گروه از افرادی که سیر را بطور منظم در برنامه غذایی خود مصرف می کنند، نسبت به سایر افراد از میل جنسی بیشتری برخوردار هستند. ترکیبات موجود در سیر می توانند از لخته شدن خون و گرفتگی عروق پیشگیری کنند. به این ترتیب، محققان دریافتند عمل خونرسانی به مغز و اندام های جنسی افرادی که به طور منظم سیر خام مصرف می کنند، بهتر از سایر افراد انجام می شود. ضمن اینکه آنزیمی به نام نیتریک اکساید در سیر وجود دارد که می تواند فرایند نعوظ را در مردان ایجاد و تقویت کند.

روی

روی جزو آنتی اکسیدان هایی است که می تواند باعث تنظیم کارکرد غدد فوق کلیوی شود. کارکرد درست این غدد به معنای تولید انرژی کافی برای بدن است. ضمن اینکه ماده معدنی روی برای تولید تستسترون (هورمون جنسی مردانه) و افزایش تعداد و کیفیت اسپرم ها نیز لازم است. مصرف روی کافی می تواند خستگی روزانه را تا حد زیادی از بین ببرد و توانایی جنسی را هم افزایش بدهد.
برای مطالعه مقالات بیشتر >>>>>> اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه‌ها

توجه: تجویز و تعیین دوز دارو به عهده پزشک می باشد. سوالات در این خصوص انتشار و پاسخ داده نخواهد شد.
"مصرف خودسرانه دارو عوارض و آسیب‌هایی جدی دارد لطفا از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید"

افزودن دیدگاه جدید